Blog

A május 14-i alakuló ülésünk óta tartott első, rendszeres havi ülésünk tartalom dús volt.

Többek között megbeszéltük a 2016/2017-es tanévi üléseink ügyrendjét. Sor került a kollégiumi referens megválasztására. Egy rövidebb tanácskozás után a kollégiumi referensi tisztségre Kovács-Andor Gábort választottuk, aki korábban sportreferensi pozíciót töltötte be. Neki köszönhető a Tudósok vs. Kockák nevet viselő szabadidős rendezvény szervezése is.

Miután erre sor került megkezdtük a tanév utolsó beérkezett egyszeri sport-, és kulturális ösztöndíjpályázatok kiértékelését. Egy kivételtől eltekintve a pályázatokat elfogadtuk.

A Hallgatói Jóléti Bizottság ez úton is mindenkinek sikeres vizsgaidőszakot kíván!

Rápolti Kitti

HJB elnöke

Az Elnökség rendes ülése hétfőn, 18 órakor kezdődött, és már az elején tudni lehetett, hogy egyhamar nem lesz vége, így mindenki megfelelő mennyiségű étel- és italmunícióval készült. A hét napirendi pont közül az első – mint ahogyan általában lenni szokott – a Tájékoztató volt. Az elnökségi tagok beszámoltak az elmúlt időszak történéseiről, például a vezetőképző szervezéséről, illetve az ülésekről, amelyeket tartottak, és amelyeken részt vettek. A Tanulmányi Bizottság ülésén két javaslat is felvetődött, így ezek támogatásáról is döntöttek; az egyik a két féléves mentorrendszer kidolgozásának koncepciója, a másik pedig egy oldal létrehozása, melyen szerepel minden előadással kapcsolatban, hogy katalógusos-e vagy sem.

 

A második napirendi pont, a Feladatok egy – az elmúlt időszakban – szintén állandó pontja az Elnökségi üléseknek. A sok új tisztségviselő miatt ez most rövidebb volt, de akik nem először töltik be adott pozíciójukat, azok elmondták, hogy hogyan haladnak az előre összeírt terveikkel.

 

A következő napirendi pont a Személyi kérdések volt. Itt szavaztak az elnökségi tagok arról, hogy az Alakuló Küldöttgyűlés bizottsági ülésein feléjük javasolt tisztségviselőket megválasztják-e. A hat referens közül mindenkit megszavaztak, így az Önkormányzat bővült egy BIT főszerkesztővel, egy Külügyi Főmentorral, egy Esélyegyenlőségi-, egy Tudományos-, egy Informatikai-, és egy Sportreferenssel. Ezek után különböző kari bizottságokba delegáltak embereket. Ezekről bővebben a honlapunk Tagok menüpontjában tájékozódhattok.

 

A negyedik napirendi pont az ELTE HÖK jelöltjeinek bemutatkozása volt. Sujtó Attila (Elnökjelölt) és csapata látogatták meg az ülést, hogy elmondják pár szóban terveiket, majd lehetőséget adjanak az IK HÖK küldötteinek és tisztségviselőinek, hogy kérdezzenek tőlük. Ez meg is történt, közel másfél órán át bombázták kérdésekkel a jelölteket a jelenlévők. Ezek után az Elnökség (természetesen már az ELTE HÖK jelöltek jelenléte nélkül) megvitatta a tapasztaltakat és döntött arról, hogy kiket szeretnének támogatni majd az Alakuló Küldöttgyűlésen.

 

Az ötödik napirendi pont előtt Kindelmann Balázs (tudjátok, az IK HÖK új elnöke) szünetet rendelt el az Elnökség megfáradt tagjai számára, így mindenki kicsit kinyújtóztathatta végtagjait, hogy utána újult erővel tudják folytatni az ülést 21:00-kor.

 

A Gólyatábor napirendi pont következett, ahol a Patrónusokért felelős pozíciót betöltő Haralyi Márton tájékoztatta az Elnökséget azokról az információkról, amiket a főpatrónusi megbeszélésen egyeztetett a főpatrónusokkal. Ezek után az Elnökség a különböző pozíciókról, és azok betöltőiről folytatott hosszas vitát és a végén három pozícióra új pályázatot írtak ki.

 

A hatodik napirendi pont, a Vezetőképző – a többihez képest – viszonylag gyorsan véget ért. Horváth Mónika, a Stratégiai és Innovációs Alelnök (és nem, nem ez a leghosszabb tisztségnév) tájékoztatta az Elnökséget a Vezetőképző programbontásáról, majd a felkérésére mindenki röviden összefoglalta, hogy milyen szekciót tervez tartani a bizottságának.

 

Végül, de nem utolsósorban (de, utolsósorban) háromnegyed 11-kor elérkezett a hetedik napirendi pont – a szintén állandó résztvevője az üléseknek – az Egyebek. Itt Tudlik Zoltán, Külügyi Főmentor kérte, hogy a külföldi hallgatókkal kapcsolatos ügyekben kérjék ki véleményét, illetve Dorogi Benjámin vetette fel az animátorrendszer megreformálását, amit majd egy későbbi Elnökségin tárgyalni is fognak.

 

Az ülés végül 11 óra előtt pár perccel, öt óra után lezárult.

Üdvözlettel,
Zatkó Nikoletta
IK HÖK Titkár 

A KB Küldöttei közelebbről megismerkedhettek az ESN ELTE alapelveivel, működésének szabályaival Bujdosó Réka bemutatásában. Külön átbeszéltük az IK külügyi mentorrendszerét érintő szabályzatait.

 

Ennek folyamán, most akkor szeretném röviden nektek is elmondani, hogy mit tudtunk meg a szervezetről Rékának hála.

 

Először kezdjük is az alapokkal, mi is az ESN? 

Az Erasmus Student Network röviden ESN az Erasmusszal kiutazó hallgatók életét segítő, globális, önkéntes alapon működő szervezet.

 

Mi a célja ennek a szervezetnek és mit csinálnak?

A céljaik, hogy a nemzetközi hallgatók gyakorlatban felmerülő problémáikra megoldással álljanak elő, illetve segítsék az kulturális integrációjukat, emellett motiválják a hazai hallgatókat, hogy külföldre menjenek ki.

 

Megvan, hogy mi is nagyjából az ESN, de akkor mi az ESN ELTE?

Az ESN ELTE egy helyi, lokális szekciója a nagyobb szervezetnek, mely egyetemi szinten hozza össze az embereket. Célja, hogy könnyebben tudják megtalálni a helyüket egy idegen országban.

 

Utolsó kérdésnek pedig az a kérdés is feljöhet, hogy minket miért érdekel és mi közünk hozzájuk?

Azért próbálunk zökkenőmentes és minél jobb együttműködést kialakítani az ESN ELTE-vel, mert sokkal nagyobb szabású programokat tudnak szervezni, mint mi egymagunk, és én úgy gondolom, hogy a két szervezet (HÖK és ESN) értékrendje is nagyon hasonló.

 

A következő napirendi pontban a bizottságunk egyhangúlag megszavazta Tudlik Zoltán Krisztiánt a kar külügyi főmentorának és ajánlotta az Elnökség felé, amit a hétfő elnökségi ülésen el is fogadtak, így hivatalosan is üdvözölhetjük őt ismét a köreinkben, hisz ő töltötte be februártól ezt a pozíciót. Ennek folytán beszámolt nekünk arról is, hogy az ESN által szervezett mentortábor sikeresen lezajlott, és mindenki jól érezte magát.

 

Demján Adalbert elvállalta, hogy a „belügyi” segítségnyújtó rendszerének megvalósítását felügyeli majd. Ez a rendszer azért felelne, hogy azoknak a kiutazó hallgatóknak segítséget nyújtson, akik ezt igénylik. Ennek a programnak a kidolgozásán jelenleg is dolgozunk, de reméljük, hogy ha ez elkészül, minél jobban tudjuk segíteni a külföldre vágyó hallgatókat.

 

Utolsó sorban a bizottság kifejezte a nemtetszését az irányában, hogy a külföldi hallgatók mentor óráinak megtervezése során nem kérdezték meg a véleményüket a rendszer felépítéséről, de ezzel kapcsolatban több információt is meg kell tudnunk Ritától és Emőkétől, a kar pszichológusaitól.

Üdv,
Marci
KB elnök

Az új Tanulmányi Bizottság első ülésén a bizottság megismerkedett a tanulmányi ügyeket érintő változásokról, tervekről.

 

A bizottság minden tagja lehetőséget kapott, hogy elmondja, miért lett a bizottság tagja, és megszavazták a bizottság ügyrendjét is, melyben azt taglalták, hogy mennyit lehessen hiányozni maximum az ülésekről, és a hiányzások hogyan számítsanak ebbe bele.

 

A mentorrendszer napirendi pontban a bizottság újra elővette a két féléves mentorrendszer gondolatát és megvitatták sorra az előnyeit és a hátrányait. Sajnos néhány sajnálatos eset következtében csak mostanra készültek el a mentorjelöltek értékelései, amit a bizottságnak még meg kellett szavaznia, hogy érvénybe léphessen a jövő évre a kinevezésük.

 

Betöltetlen maradt a mentorkoordinátori pozíció, de szerencsére jelenleg több érdeklődő is jelezte, hogy szívesen megpróbálná, ezért az elnökség felé javasoltuk ennek a pályázatnak a kiírását.

 

Mi is észrevettük, hogy nő köztetek az elégedetlenség, hisz máig nem tudtunk még semmi információval szolgálni a katalógusos előadásokról. Abban az esetben nem lesz kötelező egy előadás, amennyiben egy oktató nem szeretné, hogy az előadás kötelező legyen. Ehhez semmi mást nem kell tennie, mint írnia róla egy levelet, majd ezt el kell fogadnia a tanszékvezetőnek.

 

Átbeszéltük, hogy láthatólag elég pozitív hatásai vannak a fix csoportoknak és az is felmerült, hogy harmadik félévre is induljon néhány ilyen csoport. A mostani tapasztalatok alapján a második féléves biztosan megmarad.

 

Ha bármiben segíthetek, keress meg!

Locu

TB elnök

Május 19-én megtartottuk a Kommunikációs Bizottság első rendes ülését. Legelőször bemutatkoztak a bizottság tagjai és mindenki kifejtette, hogy miért épp ezt a bizottságot választotta és hogyan képzeli el a következő egy évet.

 

Ez után rátértünk a feladatok átbeszélésére, és eldöntöttük, hogy ki, mit vállal, hogy elkezdhessük a munkát és, hogy mindenki előre tudjon számolni az idejével ősztől kezdődően. Feladatként a következők merültek fel:  Facebook csoportok adminisztrálása, a szórólap tervezése és szórása, plakátok aktualizálása, naptár, Twitter, Facebook oldalak karbantartása és fejlesztése, az általatok kedvelt BIT eljuttatása Hozzátok, kérdőívek készítése és kiértékelése, hírlevelek kiküldése, és még sokáig tudnám sorolni.

Ha Neked esetleg megragadta az egyik a fantáziád, várom a leveled az email címemre.

 

Mivel nyáron jönnek a gólyák és őket tájékoztatni kell, a következő napirendi pontban elkezdtük gyűjteni az ötleteket, hogy hogyan is lehetne promótálni a gólyáknak ezt a különleges eseményt, beleértve a szervezői videót, a képeslapot. De ide tartozott a StartBIT-hez nélkülözhetetlen információk összegyűjtése is.

 

Következő napirendi pont egyikeként, felmerült, hogy azon kívül, hogy szeretnénk hozzátok eljuttatni a fontos információkat, azt is szeretnénk, hogy tudjátok követni, épp mit csinálunk egy ülésen, és tudjatok hozzászólni, kérdezni, esetleg építő kritikával ellátni minket, hogy még jobban tudjuk képviselni a Ti érdekeiteket.

Így merült fel a blognak az elindításának ötlete és úgy tervezzük, hogy egy havonta készített videósorozat formájában is tájékoztatunk Benneteket, de ez már következő féléves projekt.

 

Szívesen várom mindenki véleményét és ötletét, hisz Értetek vagyunk, emellett folyamatosan fejlődnünk kell nekünk is.

 

Remélem érdekesnek találtátok ezt a kis bejegyzést,

Amy

KomBiz Elnök