A egyetem által biztosított email szolgáltatások(caesar.elte.hu, inf.elte.hu) általánosan könnyen integrálhatóak az elterjedt levelezési kliensekbe, illetve rendelkezésre áll webes felület is a használatukhoz, azonban megértjük, hogy bizonyos esetekben ezek használata nem praktikus vagy kényelmetlen. Az utóbbi esetekben próbál segítséget nyújtani a következő leírás.

Kérjük mielőtt másik címre irányítanád bármely levelezésed, győződj meg róla, hogy bármilyen szervezet, aminek a levelezésével kapcsolatban vagy, megengedi, hogy a levelezés elhagyja az egyetem szervereit és harmadik félnél lévő helyen legyen tárolva!

Ahhoz, hogy egy bármely levelezési szolgáltatásban kapott leveleket eljuttassuk egy másik levelezési szolgáltatásba, alapvetően két lehetőség adott:

    • Az érkező leveleket továbbítjuk a célszolgáltatáshoz (pl. Gmail). Ez esetben az eredeti szolgáltatás beállításait kell módosítani (pl. inf.elte.hu).
    • Az eredeti szolgáltatás leveleit beolvassuk a célszolgáltatás segítségével, mintha az egy levelezési kliens lenne. Ez esetben a célszolgáltatás beállításainál kell megadni az eredeti szolgáltatáshoz való hozzáférés adatait és tulajdonságait.

Ha szeretnénk, hogy a célszolgáltatásból indítva is tudjunk küldeni levelet az eredeti szolgáltatás azonosítójával, akkor mindenképpen meg kell adnunk a célszolgáltatásnál a hozzáférési adatainkat. (Szintén, mintha az egy kliens lenne.)

Ez azt jelenti lényegében, hogy ha például csak szeretnéd megkapni a Gmail-es címeden @inf.elte.hu-s címedre érkező leveleidet (azaz pl. mások üzeneteit a levelezési listán), akkor elegendő az inf-es levelezés beállításainál forwardolni az üzeneteket. Ha viszont szeretnél Gmail-ből küldeni is levelet a listára, akkor a Gmail beállításainál meg kell adnod a @inf.elte.hu-s hozzáférésed. A következő részekben ezen beállítások leírásai szerepelnek.

Javasoljuk, hogy a levelek átirányítása, vagy más levelezési szolgáltatásba integrálása helyett használj levelezési kliens alkalmazást, ami szintén lehetővé teszi a különböző levelezéseid együttes, kényelmes kezelését. Ehhez Caesar alapú levelezés esetén a következő leírásokat ajánljuk: http://iig.elte.hu/howto
Inf-es levelezés esetén pedig belépés után attól függően, hogy melyik lapon vagy, a következő menüpontok alatt találod a szükséges beállításokat: (beállítások/levelek/fiókok/POP és IMAP, vagy beállítások/fiók/saját fiók/A POP- vagy az IMAP-hozzáférés beállításai).

Az inf-es levelezésbe való belépéshez ugyanazt a felhasználónév és jelszó párost kell használni, mint amit az egyetem(pl. lovi) gépeire történő bejelentkezéshez használunk.


(Természetesen ugyanezek a beállítások szerepelnek a következő leírásban is...)

Levelek forwardolása:

Caesar alapú levelezésnél:

Az Opciók/Szűrők/Továbbítás menüpont alatt találod a lehetőséget a beérkező üzenetek automatikus továbbküldésére.

Inf-es levelezésnél: 

Belépés után a kövesd a következő menüpontokat: (beállítások/levelek/fiókok/átirányítás, vagy beállítások/fiók/csatlakoztatott fiókok)
Az utóbbi esetben a lap alsó részén találod a továbbítás részt, ahol a mezőbe írva megadhatod az e-mail címet, ahová szeretnéd, hogy továbbítva legyenek az érkező üzenetek.

Levelezés beolvasása másik szolgáltatás által:

Inf-es levelezés esetén:

A következőkben konkrétan a Google-mail szolgáltatásról lesz szó. Más szolgáltatásoknál ezt hasonlóan meg lehet oldani ugyanezen adatok megadásával.


Belépés után a Beállítások között a Fiókok és importálás fül alatt a "Saját tulajdonú POP3-fiók felvétele" pontot választva kezdjük a beállítást. Egy ablak rögtön meg is jelenik.

Az importálandó fiók címének megadása után már lehet is továbblépni.

Ennél a lépésnél meg kell adni a felhasználónevet és a jelszót a hozzáféréshez. A felhasználónév a teljes e-mail cím ebben az Inf-es levelezés esetében. A szerver elérhetősége az outlook.office365.com a 995-ös porttal. Az SSL használat legyen bejelölve.

Ha megfelelően adtad meg az adatokat, akkor remélhetőleg sikeres visszajelzést kapsz. Ha szeretnél levelet is küldeni a beolvasott fiók nevében, akkor itt van lehetőséged ezt is megtenni. Természetesen ezt külön is megteheted a beállításoknál a "További saját e-mail cím hozzáadása" pont alatt.

Meg kell adnod a neved és ajánlott nem alias-ként kezelni a címet.

Újra meg kell adnod a hozzáféréshez a felhasználónevet(teljes e-mail cím) és jelszót, mint az előbb. A szerver smtp.office365.com cím alatt érhető el az 587-es porton TLS használatával.

Ha mindennel megvoltál kapsz egy megerősítő emailt az eredeti címre.

A Gmail mobil applikációnál a fiók felvételéhez lényegében ugyanezeket az adatokat kell megadni. (A levélküldéshez az smtp szervernél a "STARTTLS" protokollt kell választani.)

Caesar levelezés esetén:

Az Inf-es levelezéshez hasonlóan kell eljárni. A különbségek a következők:

  • A felhasználónév nem az egész email cím, csak az azonosító része.
  • A POP3 szerver: <azonosító>.mailbox.elte.hu.
  • Az SMTP szerver: <azonosító>.mailbox.elte.hu; port: 465; protokoll: SSL.